Міністерство освіти і науки України повідомляє, що у січні 2022 року Національна дослідницька рада Іспанії опублікувала новий міжнародний рейтинг університетів світу Ranking Web of Universities (Webometrics). Там оцінено понад 31 тисячу вишів, серед яких – 313 з України.
Ініціативу Webometrics було започатковано дослідницькою групою Cybermetrics Lab, яка належить до Вищої ради з наукових досліджень (Consejo Superior de Investigaciones Cientificas – CSIC), найбільшої науково-дослідної установи Іспанії. Рейтинг закладів вищої освіти оновлюється регулярно з урахуванням індикаторів, що враховують зокрема роботу викладачів, результати їхніх наукових досліджень, відображені у Google Scholar Citations, міжнародне визнання закладу освіти та його зв’язки з громадою.
Крім загального рейтингу, на сайті ініціативи Webometrics розміщено рейтинги університетів різних країн світу. До першої десятки найкращих закладів вищої освіти України увійшли:
- Київський національний університет імені Тараса Шевченка;
- Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»;
- Сумський державний університет;
- Національний авіаційний університет;
- Харківський національний університет радіоелектроніки;
- Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна;
- Національний технічний університет «Харківський політехнічний iнститут»;
- Національний університет біоресурсів і природокористування України;
- Національний університет «Львівська політехніка»;
- Національний технічний університет «Дніпровська політехніка».
Довідка! Webometrics – це найбільший академічний рейтинг вищих навчальних закладів, який кожні шість місяців пропонує незалежний, об’єктивний, безкоштовний та відкритий рейтинг щодо діяльності університетів з усього світу.
Початкова мета рейтингу – сприяти академічній діяльності в Інтернеті, підтримуючи ініціативи відкритого доступу для передачі наукових і культурних знань, створених університетами, всьому суспільству. Тобто фахівці оцінюють вебсайти, їх дизайн чи зручність використання або популярність їх вмісту за кількістю відвідувань.